“Ад прадзедаў спакон вякоў
Мне засталася спадчына…”
Я. Купала
Школьны этнаграфічны музей “Спадчына” вядзе сваю гісторыю з 1989 года, калі вучні школы разам з іх настаўніцай беларускай мовы і літаратуры Маркавец Лідзіяй Аляксееўнай падрыхтавалі і правялі першыя “Вячоркі”.
цягам часу кабінет прадаўжаў папаўняцца. З’яўляліся ручнікі, старажытныя прылады працы, адзенне. Удалыя знаходкі акрылялі вучняў і настаўнікаў.”
У 1992 годзе музей налічваў 157 экспанатаў. Яны былі класіфікаваны, упарадкаваны.
Першыя экскуріі праводзіліся па тэмах: “Знаёмства з традыцыямі нашых продкаў”, “Адчынім “вечка” куфра”, “Як пралі і ткалі жанчыны ў даўніну”. і г. д.
Ніна Аляксандраўна разам з тагачасным дырэктарам школы Малько Вячаславам Аляксандравічам працягвалі арыентыр школы на выхаванне маладога пакалення ў традыцыях нацыянальнага адраджэння.
З той пары музей стаў нечым большым, чым проста музей нашай школы. З’яўляючыся яе візітнай карткай, ён заахвочвае, натхняе, дае штуршок для новых ідэй, акрыляе новымі задумамі.
Самсановіч Аксана Іванаўна, настаўніца пачатковых класаў, з’яўляючыся кіраўніком музея з 2019 года і актывізуючы работу музея, працягвае традыцыі далучэння маладога пакалення да вывучэння набыткаў багатай матэрыяльнай і духоўнай спадчыны нашага народа.
Музей з’яўляецца асновай адраджэння беларускай мовы і літаратуры, духоўнай крыніцай, з якой чэрпаюць сілы і натхненне навучэнцы школы, педагогі і наведвальнікі музея.
Я плюс Я – сям’я.
Сям’я плюс сям’я – род.
Род плюс род – народ.
Народ плюс народ – людзі Зямлі.
Хай гэта карусель будзе вечнай, як вечным будзе наш музей!
Дзейнасць музея установы адукацыі арганізуецца згодна гадавому плану работы у адпаведнасці з наступнымі накірункамі:
- экспазіцыйная дзейнасць;
- экскурсійная дзейнасць;
- культурна-асветніцкая і культурна-адукацыйная дзейнасць;
- фондавая работа;
- выдавецкая дзейнасць;
- даследчая дзейнасць.