Мэта: вывучэнне і асэнсаванне гісторыі і культуры краіны, развіццё інтэлектуальных, маральных, культурных і творчых магчымасцей навучэнцаў, выхаванне ў іх нацыянальнай самасвядомасці, далучэнне іх да нацыянальнай і агульначалавечай культуры.
Музей выконвае наступныя задачы:
- ствараць ўмовы для грамадзянскага, патрыятычнага і духоўна-маральнага выхавання навучэнцаў;
- удзельнічаць ва ўдасканаленні вучэбна-выхаваўчай работы і развіваць матывацыю навучэнцаў да пазнання гісторыі і культуры сваёй краіны;
- далучаць маладое пакаленне да вывучэння набыткаў багатай матэрыяльнай і духоўнай спадчыны нашага народа, акцэнтуючы ўвагу на фактах, якія закліканы спрыяць фарміраванню нацыянальнай самасвядомасці навучэнцаў;
- выхоўваць беражлівыя і паважлівыя адносіны да ўсяго лепшага, створанага землякамі, іх мовы, фальклорных, мясцовых прыродных багаццяў, вынікаў штодзённай працы;
- вучыць збіраць і сістэматызаваць мясцовы матэрыял;
- выхоўваць інтарэс да нацыянальнай культуры праз ажыццяўленне культурна-асветніцкай работы сярод навучэнцаў, бацькоў, насельніцтва;
- спрыяць фарміраванню маральна-эстэтычных поглядаў навучэнцаў, лагічнага мыслення, эрудыцыі, узбагачэнню слоўнікаваага запасу і агульнай моўнай культуры.
Асноўныя функцыі музея:
- камплектаванне, арганізацыя ўліку і захаванне музейных прадметаў, забеспячэнне іх цэласнасці;
- забеспячэнне захаванасці гісторыка-культурных каштоўнасцяў роднага краю;
- выкарыстанне музейных прадметаў і музейных калекцый у адукацыйным працэсе;
- арганізацыя пошукава-даследчай дзейнасці на аснове музейных калекцый, архіўных, бібліятэчных і іншых матэрыялаў з мэтай ўсебаковага вывучэння гісторыі, культуры і прыроды свайго рэгіёну;
- арганізацыя культурна-асветніцкай і грамадска-карыснай дзейнасці сярод навучэнцаў i iх законных прадстаўнiкоў, грамадскасці;
- праектаванне і стварэнне музейных экспазіцый і выстаў;
- рэстаўрацыя і кансервацыя музейных прадметаў;
- падрыхтоўка і выданне каталогаў музейных калекцый, іншай друкаванай і сувенірнай прадукцыі.
Накірункі работы музея:
1. Навукова-даследчая і праектная дзейнасць
Якія тэмы будуць вывучаны і распрацаваны ў бягучым навучальным годзе.
2. Экспазіцыйная работа
Якія часовыя і пастаянныя выставы будуць падрыхтаваны.
3. Фондавая работа
Афармленне афіцыйнай і ўліковай дакументацыі;
забеспячэнне ўмоў для захоўвання музейных экспанатаў;
рэстаўрацыя музейных экспанатаў;
папаўненне фондаў новымі экспанатамі;
вывучэнне, даследаванне і апісанне экспанатаў;
нанясенне на музейныя прадметы ўліковых абазначэнняў.
4. Экскурсійная дзейнасць
Складанне або дапаўненне аглядных і тэматычных лекцый;
сістэматызацыя экскурсійных матэрыялаў;
распрацоўка экскурсійных тэм і зместу экскурсій;
падрыхтоўка экскурсаводаў;
правядзенне экскурсій.
5. Выдавецкая дзейнасць
Складанне буклета з мэтай папулярызацыі школьнага музея;
публікацыя матэрыялаў у сродках масавай інфармацыі;
афармленне матэрыялаў аб праведзеных мерапрыемствах.
6. Культурна-асветніцкая і грамадска-карысная дзейнасць
падрыхтоўка мерапрыемстваў культурна-асветніцкага характару;
правядзенне народных свят;
7. Пошукава-збіральніцкая работа
Удзелу школьнікаў і педагогаў у турысцка-краязнаўчых экспедыцыях з
мэтай пошуку і збору музейных матэрыялаў у асенне-зімовыя і вяснова-
летнія канікулы;
якія музейныя прадметы мяркуецца адшукаць.